Så nemt kan du få dit indhold til at leve længere

Genbrug indhold

Lad mig stille dig et spørgsmål:

Hvad er målet med dit indhold – med din content marketing?

 

  • At tiltrække nye besøgende til din hjemmeside?
  • At styrke din online tilstedeværelse?
  • Brande dig selv som en autoritet?
  • Opbygge tillid?

 

Uanset hvad dit mål er, så tror jeg gerne, at vi kan blive enige om en ting:

At producere godt indhold kræver både tid og ressourcer.

 

Lad mig så stille dig et andet spørgsmål:

Hvorfor genbruger du ikke dit gamle indhold?

 

… Giver dit budskab længere levetid?

Fx ved at give det et andet format?

 

Her er 5 gode grunde til, at du skal give dit indhold et nyt format:

 

  1. Du har mulighed for at få en højere placering i Google’s søgeresultater

Det sker, når du fx optager dit webinar.

Uploader det til YouTube.

Og transformerer det til et blogindlæg.

Indhold på YouTube OG indhold på dit website hjælper dig med at rangere højere på Google.

 

  1. Du får fat i nye målgrupper

Mennesker konsumerer indhold på forskellige måder. Jeg foretrækker fx at læse blogindlæg frem for at se videoer.

Giver du dit indhold et nyt format, så er chancen for at flere ser det større.

 

  1. Du gentager dit budskab – uden at være spammy

Mennesker skal påvirkes flere gange, før de handler.

Marketing-reglen [The Rule of Seven] siger, at dine potentielle kunder skal se/høre/læse dit budskab 7 gange, før de skrider til handling.

 

Når du giver dit indhold et nyt format, gentager du dit budskab.

Men på en anden måde.

Og derfor spammer du ikke din målgruppe.

 

  1. Det er din redning, når du er løbet tør for ideer

Du har garanteret oplevet, at du skal skrive et blogindlæg – men du er løbet tør for ideer. At give dit indhold et nyt format kan være redningen.

 

  1. Dit indhold får en længere levetid.

 

Case: IBA Erhvervsakademi Kolding

Sådan fik IBAs webinar længere levetid

 

Da jeg arbejdede hos IBA, holdte Mette Will, marketingdirektør, et webinar sammen med Anita Lykke Klausen, neuromarketing strateg.

 

10 hjernetriggere, der engagerer din målgruppe.

Det var titlen på webinaret.

 

Men vi gav det stykke indhold længere levetid igennem 4 steps:

 

  1. Afhold webinar

Webinaret blev afholdt.

 

  1. Optag webinar

Jeg optog det allerede afholdte webinar.

 

  1. Upload video på YouTube

Jeg uploadede videoen på YouTube – og skrev en (SEO)tekst til videoen. Sådan kan IBAs målgruppe finde webinaret igennem en almindelig søgning på YouTube.

 

  1. Skriv et blogindlæg

Jeg samlede de vigtigste takeaways fra webinaret og skrev en artikel.

 

Men…

 

I december 2016 besluttede Mette og jeg, at vi kunne da lave et digitalt magasin.

Et digitalt magasin, som du kan bladre i – ligesom du gør med en almindelig bog. Magasinet indeholder YouTube links til IBAs top 5 webinarer – bl.a. det webinar med de 10 hjernetriggere.

 

Så arbejdede jeg på en teasertekst til hvert webinar, der skulle være i det her magasin.

 

Men man kunne jo fortsætte…

 

Man kunne også lave et e-mail flow.

1 hjernetrigger per mail.

 

Eller opslag på sociale medier med et eksempel af hver trigger.

 

Mulighederne er nærmest uendelige.

 

Kan du godt se, hvordan et stykke indhold kan få meget længere levetid, hvis du blot ændrer formatet?

 

Nu er det din tur

Spørg dig selv:

  • Hvilket indhold performede bedst i X-perioden?
  • Hvordan kan jeg give indholdet et nyt liv?
  • Hvilket format skal jeg bruge?

 

Sæt i gang.

Start.

 

Kh. Amela

 

P.S. Vil du gerne vide, hvordan du arbejder strategisk med digitalt indhold? Så tilmeld dig mit nyhedsbrev.

Du får det hele serveret i fordøjelige bidder.

Et tip per mail.

9 mails i alt.

No Comments

Post A Comment