Sådan gør du, når alt for få har åbnet dit nyhedsbrev

Gensend email

Kender du det, når du sender et nyhedsbrev ud, men ikke engang halvdelen af dine abonnenter åbner det?

 

Hvorfor [f**den] åbner de ikke?

Tænker du.

 

Du ved jo, at de har brug for den viden, du serverer i dit nyhedsbrev.

 

Hvad gik galt?

 

Der kan være flere årsager til, at de ikke åbner dit nyhedsbrev.

 

Her er de mest hyppige:

  • Du skriver ’nyheder’ i emnelinjen. Det lyder ikke særlig sexy – ej relevant for dem.

[… Selvom nyheden måske ER relevant for dem. Hint: vinkl emnelinjen til deres fordel.]

 

  • Du sendte på den forkerte dag og det forkerte tidspunkt. De har haft en ypper-travl dag, og din mail er druknet i mængden.

 

  • Din mail er havnet i modtagernes spamfilter.

[Så undgå ’fyord’ som gratis, sex, penge, vind, køb nu, udsalg etc. – eller overdrevet brug af udråbstegn og capslock.]

 

  • Dine abonnenter tjekker ikke mails i hverdagen.

[Det kan fx være, at dine modtagere er teenagere? Så skal du overveje en anden platform.]

 

Men…

 

Hvis du har gjort dig umage med indholdet i dit nyhedsbrev…

 

Så har jeg et godt trick til dig – til hvad du skal gøre, når alt for få åbner din mail.

 

Gensend nyhedsbrevet til dem, der ikke åbnede.

 

Jeps.

 

Du kan gensende den samme mail specifikt til de abonnenter, der ikke åbnede din mail.

 

Inden du gør det, skal du lige gøre dig nogle overvejelser.

 

Har du en formodning om, at din emnelinje måske alligevel ikke var så god?

– Så skriv en ny [og bedre] emnelinje.

 

Tror du, at det var det forkerte tidspunkt, du sendte mailen ud på?

– Så få dit e-mail program til at sende mailen på det tidspunkt, hvor der er størst chance for, at abonnenterne åbner din mail. Dit e-mail program har jo en række statistikker – og kan på den måde vurdere, hvornår det er bedst for dig at sende din mail.

 

Eller…

Noget helt tredje?

 

Test det.

Men kun en ting, ellers finder du jo ikke ud af, hvad der var galt!

 

Sådan gensender du din mail [i MailChimp]:

 

Jeg har kun gjort det her i MailChimp i forbindelse med mit tidligere arbejde hos SEO-service. Fordi jeg ikke er ansat hos virksomheden længere, kan jeg ikke tage mine egne screenshots.

 

Men MailChimps egen guide er lige at gå til!

 

Læs guiden her.

 

Kh. Amela

 

P.S.

Lad vær’ med at gøre det her hver gang, du sender et nyhedsbrev ud.

Nogle abonnenter læser deres mail kun en gang om ugen – eller når de engang når der til. Hvis de opdager, at du gang på gang genudsender dine mails – så kan du risikere, at de afmelder sig.

 

P.P.S.

Apropos nyhedsbreve så skal du da lige tilmelde dig mit!

Jeg har skrevet en mailserie om, hvordan du arbejder strategisk med digitalt indhold.

Tilmeld dig nyhedsbrevet her.

No Comments

Post A Comment