SÅDAN: Et smukt, æstetisk og tiltalende Instagram feed [Plus 3 brands, der gør det godt]

SÅDAN: Et smukt, æstetisk og tiltalende Instagram feed [Plus 3 brands, der gør det godt]

Instagram feed og brand aesthetics blogindlæg

Førstehåndsindtrykket.

Det er alfa og omega – i alle sammenhænge. Og også på Instagram.

 

For når brugeren kommer ind på din Instagram-profil, er det vigtigt, at du giver brugeren lyst til at følge dig – og interagere med dine opslag.

 

Og fordi Instagram er en visuel platform, så skal du etablere et brand aesthetic.

 

Det visuelle skal være smukt, æstetisk og tiltalende. Og vigtigst af alt: det skal repræsentere dig.

 

Du skal altså vælge et farvelook, som giver DNA til din Instagram-profil. En rød tråd, der gør dine billeder og dit brand letgenkendeligt.

Sådan gør du:

  • Vis (udtryk) dit brands personlighed og tone of voice med billeder (og i billedteksten).
  • Brug de samme farver, der sikrer dig et konsistent look.
  • Brug det samme filter – og den samme redigeringsstil.
  • Tag kvadratiske billeder.

 

Lad vær med at gøre, som jeg gjorde:

Instagram feed

Det er et no-go!

3 brands, der gør det godt:

 

#1 Social Studio Shop

Social Studio Shop (@social_studio) består af 4 kvinder, der tilbyder workshops og webinarer inden for sociale medier.

Social Studio Shop

 

Læg mærke til, at Social Studio Shops’ billeder ikke bare er smukke. Billederne udtrykker deres identitet. Kvinderne bag Social Studio Shop er kendt for at være social boss babes – og det er også social boss babes, der er deres målgruppe.

 

Det er man ikke i tvivl om, når man besøger deres profil.

#2 Sue B. Zimmermann

Sue B. Zimmermann (@theinstagramexpert) er ekspert i Instagram markedsføring. Hun er sjov, kreativ, farverig og fuld af energi. Hendes personlighed skinner igennem på Instagram.

Sue B. Zimmermann

Det sjove er jo, at hun er Instagram ekspert. Og hun bruger de samme farver som Instagrams logo. Man er ikke et sekund i tvivl om, hvad Sue B. Zimmermann tilbyder kunderne.

#3 Desislava Dobreva

Desislava Dobreva (@desdobreva) er brand strateg. Hun hjælper iværksættere med at etablere et stærkt og profitabelt brand. Og hun støtter og motiverer sine kunder og sin målgruppe.

Desislava Dobreva

 

Som du kan se på billederne, skifter Desislava filtre.

Jeg ved godt, at jeg anbefaler, at du bruger det samme filter. Men det kan også lade sig gøre at skifte filtre og looks – hvis du gør det rigtigt, som f.eks. Desislava gør her.

 

Hun bruger altid tre billeder med samme filter – og så skifter hun til et andet. Selvom Desislava ikke bruger det samme filter hver gang, så er hun alligevel konsistent i forhold til sin brand identitet.

 

Prøv bare se, hvad der står i beskrivelsen:

Beskrivelse af Desislava Dobreva

Hun er f.eks. World Traveler. Og sjovt nok er alle hendes billeder fra, hvor hun er ude at rejse.

Indholdet repræsenterer hende.

 

Men det er ikke det eneste.

Hendes målgruppe er iværksættere. Det er tydeligt i kommunikationen, fordi hun:

 

  • starter altid et opslag med at skrive: ’Dear entrepreneurs’.
  • giver et motivational boost i hvert eneste opslag.

 

Instagram opslag fra Desislava Dobreva

 

Indholdet skal repræsentere dit brand

Så husk på, at du ikke bare skal poste random billeder. For gør du det, bliver det svært for brugeren at huske og genkende dig.

 

Gør det til en vane at spørge dig selv hver gang, du slår et billede op på Instagram:

“Repræsenterer det her billede mit brand?”

 

Ja?

Post.

 

Nej?

Skrot billedet og find et andet.

 

Kh. Amela

No Comments

Post A Comment