Hvorfor

På denne helt almindelige torsdag…

 

Amela Jahic

 

Jeg skruer lige tiden lidt tilbage.

 

Det er torsdag.

 

Torsdag, d. 29 september 2016!

 

Jeg sidder til undervisning.

– Ikke på uni, nej!

 

Men på uddannelsen til Web Marketing Manager.

 

Jeg er nemlig i praktik hos IBA Erhvervsakademi Kolding, og sideløbende ved at uddanne mig til Web Marketing Manager.

 

I dag skal jeg til undervisning. Og det skal handle om e-mail markedsføring.

 

Jeg er ret spændt.

 

På dette tidspunkt har jeg allerede hørt nogle fugle synge om, at ”det der e-mail markedsføring” er en god investering.…

 

At det kan betale sig for virksomheder at sende nyheder via e-mails.

 

Det er på denne dag, min min passion for e-mail markedsføring bliver tændt.

 

For jo, man kan da godt sende nyheder via e-mails.

 

Men e-mail markedsføring er meget mere end dét!

 

E-mail markedsføring er en effektiv og billig salgskanal.

Og det er netop det, der som et lys går op for mig på denne ”helt almindelige” torsdag.

 

Det handler ikke bare om at fortælle det, du vil fortælle. Det handler om at vinkle dine budskaber og bruge de rigtige psykologiske triggere.

 

Men! E-mail markedsføring handler heller ikke kun om at skrive fede e-mails, som dine læsere har lyst til at læse (og reagere på).

 

Der ligger meget mere i disciplinen, nemlig:

  • Strategi, herunder forståelse for målgruppens udfordringer og kunderejsen
  • Content
  • Den tekniske opsætning
  • Data og optimering

 

På denne helt ”almindelige” torsdag går det som et lys op for mig, at dette er min fremtid.

 

Dette er min passion!

 

Så jeg begynder at:

  • tage flere kurser i, hvordan man sælger med e-mails. (Som jeg i øvrigt betaler af min egen pengepung. Det er jo en investering i mig selv)
  • teste alt det, jeg havde lært.

 

Og det leder mig til, hvor jeg er i dag.

 

I dag kan jeg med stolthed kalde mig selv for…. E-mail marketing nørd. ☺

 

E-mail marketing er en salgsmaskine – hvis du bruger den rigtigt

 

På bloggen her vil jeg gerne hjælpe dig med at sælge med e-mails, så du kan leve af det, du brænder for.

 

Kh. Amela

 

P.S. Sidder du inde med spørgsmål eller en konkret udfordring, så send mig gerne en mail til info@amelajahic.dk – det kan være, at jeg skriver et blogindlæg om netop din udfordring.